Back from Åre

2007-04-08 @ 18:02:36

Ja, då var man tillbaka från Åre. Det har varit roliga men jobbiga dagar i snöstorm, sol och till en början regn. Idag blir det inte mycket gjort, är trött och har ont i halsen och feber, så det blir en tidig kväll.



Lägenheten jag bodde i när jag var i Åre låg i Duved, Fjällporten heter det., se bilde nedan (bilden föreställer inte stugan jag bodde i, men såg ut ungefär så). Lyxigt värre kändes det med en liten "stuga" med 6 bäddar, torkskåp, TV och DVD... t o m filmer att titta på fanns att tillgå. Varje kväll njöt jag av stugvärmen framför tv:n med ost och vin, god mat och tända ljus, allt medan snön yrde och vinden tjöt utanför. En brasa hade gjort det till en 5-poängare, men man kan ju inte få allt. Åre har en fantastisk ICA-affär med manuell chark och mängder med delikatesser,å jag passade på att äta min favoritost, Saint Albray.
Dagarna går fort när man har mycket att göra, men efter den senaste veckans strul var det jätteskönt att få komma bort, synd bara att jag var själv däruppe.

image37

Bilden hittade jag HÄR



I morgon blir det sovmorgon, uppackning samt en ridlektion som jag ska hålla för min systerdotter från Sundsvall.
Tisdag ska jag till AF, samt bråka med facket, onsdag åker jag ev till Umeå, då jag ska vara där torsdag-fredag för sjukhusbesök.. så veckan kommer att gå fort. Min kompis från Älvdalen är också på besök och sen hoppas jag naturligtvis att få träffa E lite, kanske en tur till stallet?
Sen blir det mer normalt hoppas jag, med arbetsträning och mer av vardag.


Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: