Min första ridtur

2007-04-17 @ 21:35:29

..sen jag föll av och bröt armen innan jul, har jag gjort idag. Det kändes helt underbart, det var ju lite svårt at veta hur det skulle kännas eftersom jag aldrig satt upp efter fallet och nu har det ju gått 4 månader sen sist.
Nikiel är en perfekt häst för ändamålet, inte så hög, så jagk ommer upp lätt, lätthanterad trots lite bus och jag känner honom väl. Lite busig var han allt idag, bockade i galoppen, något jag aldrig varit med om att han gjort. Det gick finfint, trillade inte av och bröt några fler armar och det kändes skönt att jag kunde ha så bra kontroll på honom mitt i buset.
Ska testa på torsdag också, bra att känna efter flera gånger. Man tappar ork fort när man är still och då jag är betydligt svagare i höger så blir man lite ojämn i tygeltagen, orkar inte hålla i mot på samma sätt och orkar helt enkelt mindre.

image42



Nu är det dags för en sen middag, kyckling och ostronskivlingsrisotto. I morgon blir det röja i lägenheten, tömma den evinnerliga pappersåtervinningen (papper är värre än Särimner).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: