Vårvärme

2007-04-13 @ 13:43:53

Ja, som ni märkte blev det inget mer bloggande efter filmen. Filmen, som gjordes i början på 50-talet, var väl ok, gjord i sann 50-talsanda om inte annat. Sen bar det av till hotellrummet eftersom jag skulle på ronden kl 8 i morse.
Jag är fortsatt sjukskriven t o m 1/6, ska kämpa på med träningen samt arbetsträna. Återbesök i juni. Senan i tummen får vara som den är tillsvidare, jag ska nassera den och sen får man se om det blir omoperation eller inte.
Det tragiska är att jag nog får bättre ersättning som sjukskriven än som arbetslös, så borde det ju inte vara men i detta fall får jag ju vara glad att det är så. 
Så, nu ska jag börja på gym, komma igång med stavgång igen samt försöka hitta någon mer träningsform som passar mig. Någon som har tips? Utbudet här i Dorro är ju rätt så begränsat, men någon kanske har bra tips på sånt man kan göra själv, hemma eller så?



Här i Umeå känns det verkligen som vår i luften. Det är tyvärr inte så soligt, men det känns varmt ute, och det blåser inte lika mycket idag. Jag kommer nog att åka ner till bussen lite tidigare och gå en sväng till på stan. Ska köpa kopieringspapper som är lite tyngre, och har struktur, till mitt CV. Känns lite bättre att inte ha absolut billigaste papperet när man skickar in ansökningar via post. Jag har en tunn plastfolder med plastfickor i där jag förvarar betygsoriginal samt några kopior, CV, diplom etc. Den tar jag med vid intervjuer och kan på ett snyggt sätt visa upp original, dela ut kopior om någon saknar etc.
I Irland var det vanligt att göra så, där skickade man aldrig betygskopior med ansökan utan hade med sig original samt kopior vid  intervjun. Ofta var intervjuerna där inför "boards", man hade 3-4 stycken framför sig med bord emellan och allav ställde fågor. Utifrån svaren fick man poäng och om man klarat minimipoängen gick man vidare till ytterligare inervju eller slutbedömningen. Lite läskigt var det. Klädseln var viktig, man skulle ge ett propert intryck, killarna skulle gärna ha kostym. Nu tror jag att det håller p åatt ändras, det är inte lika strikt längre. Fick t o m ta av mig piercings för en intervju, fast det tror jag var rekryteringsfirmans ångset som slog ingeom mer än något annat.



Gårdagens shopping, som ju jag hade föresatt mig inte skulle bli av, resulterade i en klänning och ett par "pirat"-brallor på lindex. Jag hade kollat på båda i Stockholm, brallorna var på rea redan då,  men fel storlek, klänningen var inte dyr ens till att börja med, 299 kr, men jag går ju på budget, så då blev det inget köp. Döm om min förvåning när jag går in på Lindex och hittar klänningen för 149 kr, byxorna för 99 kr och erbjudandet köp två, betala för en... Så jag gick därifrån med båda och betalade 149 kr allt som allt!
Byxorna är  lite gubbstuk på, glencheckrutiga, mörkgrå med rätt hög midja. Klänningen är SÅ inte mig... INTE svart, INTE utan mönster och sånt. Beige (jajjemän!!) med Art Deco-mönster.. (jag är väldigt förtjust i just Art Deco). Skön trikå, storlek Small *s*, det var längesedan sist. Sambon höll på trilla baklänges, det var ju ett otippat val av mig.
HIttade även en halterneck-klänning i 50-talsmodell på Nicole, för ca 300-400 kr, satt  väldigtbra, men jag får hoppas på rea eller att jag vinner pengar, det är ju trots allt Fredagen den 13:e idag, en riktigt tur dag för mig normalt sett.



Ja, då var det väl dags att kolla lite jobb, packa och åka ner på stan...

C U L8

Kommentarer
    Postat av: Elin

    Det blir ju bra när du kan börja rida för de är ju bra träning! :)

    Postat av: Mims

    Självklart ska jag ju det, men måste träna kroppen på många olika sätt och ridningen kommer det ju att ta ett tag innan jag är i full gång igen... Men nästa gång du och jag åker till stallet tillsammans så blir det garanterat för att jag med ska rida!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: