Julefrid?

2007-12-09 @ 11:55:05

Nu var det längesedan jag senast var här. Det har varit fullt upp senaste månaden och jag har knappt varit hemma alls senaste ca 3 v, sov faktiskt hemma för första gången i torsdags på dessa 3 v.
För lite drygt en månad sedan fick min pappa ett träd på sig och krossade höftbenskammen, inte kul, men det kunde ju gått mycket värre. Eftersom mina föräldrar mest är i stugan, så har jag flyttat ut dit tillfälligt för att kunna hjälpa till med att bära ved och skotta snö, har t o m snabblärt mig köra pappas baklastare för att kunna skotta snön. TACK mina kära vänner som hjälpte oss byta till snöskopa!!!
Deta tar sin lilla tid och jag har därmed inte varit hemma och bloggat på länge. Dessutom så jag jag ju opererat ut skrotet i armen, julhandeln har börjat, det har varit skyltsöndag och, ja..... det har som varit fullt upp. MItt i detta så är det dags för ridklubbens luciashow, som jag absolut INTE har tid med men försöker i a f, hopppas att det löser sig med folk som kan hjälpa till och att stackars L, som nu får hålla i det nästa helg (jag jobbar nämligen), får den hjälp som behövs och allt flyter som det ska. Lite stressad känner jag mig över allt detta...


Igår var jag och min andra hälft på julbord med mitt jobb, jättekul! God mat och trevligt sällskap. Kändes lyxigt att bli bjuden på detta, har varit på ett julbord tidigare, men det fick man betala själv. I Irland är det ju Christmas Parties, roligt men dyrt (man bjuds inte på det av jobbet). Maten är ju lite annan och man har smällkarameller med en fånig hatt i, en liten plastgrej (t ex en ring) och en gåta eller en rolig historia.
Nu är det roliga över, men jag gillar julen som helhet, så än finns mycket att glädjas åt. Jag har inte pyntat hemma just något än, får se om jag hinner, men klapparna är klara, julgranen sitter uppe på garagetaket hos föräldrarna, jag har gjort lite julkort och har planerat in vad jag ska baka innan jul (bl a en jättegod julkaka med dadlar och valnötter från Irland- recept kommer). En pressylta ska också hinnas med.


I eftermiddag ska vi rida ut, ska bli jätteroligt, jag har bara ridit 1 gång sen operationen, och det tog på krafterna.
Sen är det genrep för luciashowen och efter det drar vi till Umeå. I morgon är enda dagen innan jul jag är ledig så jag kan åka och julhandla lite (mest åt mor och far, men även lite åt mig själv!). Tisdag kl 12 börjar jag och jobba igen, så det blir en snabbis.

Hmmm, bloggen verkar leva ett eget liv när det gäller radbrytning.. fler som har samma problem?


Nu är det nog bäst att jag gör mig klar inför dagens övningar... Lev och Må!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: