Jädrans Försäkringskassan

2007-02-08 @ 16:11:48


Jaha, då var det bara att sluta att ha ett liv som sjukskriven....
Skulle ha börjat en spanska-kurs via studieförbundet vuxenskolan, men p g a att jag är heltidssjukskriven får jag inte göra någonting alls. 
En sak att jag inte kan jobba heltid, eller ens deltid just nu, har just fyllt i papper för arbetsträning, men sitta på rumpan och kolla i en lärobok?  De borde väl uppmuntra en till att försöka komma tillbaka så fort som möjligt? Jag kommer att jobba på att få börja deltid så fort läkaren tillåter, men om jag ska sitta på en stol och inte göra någonting kommer det ju att dröja ännu längre innan jag kan återgå till jobbet.
Deprimerande kan man minst sagt säga att det är. Jag tjänar ju inga pengar på att läsa spanska, inte
heller på vulken, som jag nu inte heller får gå.
Fattas nu bara att de tar ett beslut att jag INTE kan få ersättning för att min arbetsoförmåga INTE är 100%.
Det var ju en himla tur att jag blev tipsad om att kolla upp det. *tack för det!*.
Sitter även som ersättare i kommunfullmäktige och i Kultur och utbildningsnämnden, det verkar inte heller gå att vara med på. Vad less man blir.




166236-14

Hittade en rätt ok top på Yria. Ok pris också, inte så ofta kombinerat med något man kan tänka sig.




Jag är lite svag för medeltidskläder, hittade en kappa som såg schysst ut på Urda. Ser varm och skön ut.




Näe, dags att göra lite nytta... lite björnbär först, sen förbereda middag och hårfärgning. Mitt blåa hår ser verkligen skabbigt ut just nu och sen måste sambons ränder fixas till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: