Lazy

2007-02-27 @ 09:54:57

Efter en lugn helg i stugan är man åter i "vardagen", kanske inte så stor skillnad när man är hemma hela dagarna, men det är skönt med miljöombyte. Vädret var inte direkt så man jublade, men istället kunde jag sitta framför en kamin och läsa en bok, inte dumt.

Skulle behöva röja lite här hemma, men känner mig mer sugen på att titta på DVD´n "Beyond River Cottage". Hugh Fernely-Whittingstall är en hejdlöst rolig och underhållande matskribent som bestämmde sig för att prova på small-holding (självhushållning). Inte på heltid, by all means, men ett intressant projekt som växte till flera säsonger i TV, böcker, ett företag och att han själv flyttade ut med familjen till landet.


166236-24
Bild: River Cottage


Just ja, bäst betala räkningarna, tänk om man kunde vinna pengar sådär bara... då behövde man ju inte bekymra sig för sånt alltför mycket.

Tittade på att ansöka till polishögskolan, men det gick inte p g a att jag bara läst 2 år svenska... Vi läste 3 år på 2 år, men det syns ju inte på betygen tyvärr, hade dessutom toppbetyg. Jag hade sökt om jag kunnat, att vara socionom i botten är inte dumt som polis. Som liten vill jag jobba som ridande polis!

Sitter med en mycket trött kisse i knät, Nitzer var ute en massa i helgen och då blir man lite trött. Bar in en mus och la på mattan, vilket i sig inte var SÅ uppskattat,  men det är ju bra att han tar dem!
Dags för lite mer fika.

Senare idag kommer nog ett recept på laxlasagne med Philadelphiaost, håll ögonen öppna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: