Tack Ellos...

2007-02-07 @ 14:40:20

för rabattkupongen på 200 kr... men om det nu skulle vara en födelsedagspresent, varför måste jag då handla för 600 kr EFTER rabatten dragits... lite snålt. Inte för att jag inte hittar saker för 800 spänn, piece of cake, men jag har inte råd att handla för så mycket.

Kylan börjar dra sig tillbaka, efter -22  och soligt i morse till -15, lite mulet och lätt snöfall. Man kan ju hoppas det blir ännu mildare tills fredag när vi åker till Skellefteå på kurs.

Igår var det återigen dags för ridlketioner. Trots -26 dök alla barnen upp. De fick leda varandra på en häst och de var alla jätteduktiga, manöverade mellan och över bommar, travade och gjorde volter. Till vuxenlektionen kom bara en, min ridlärare som jag red för förra terminen. Vi har en liten vuxen grupp och han rider med på sin häst vilket är jättebra för mig som inte hållit på så länge. Vid behov kan han hjälpa till, förklara och korrigera.
Det blev lite serpetiner och galoppövningar, hästen är ung så det handlar mycket om att bygga upp styrka och balans. Får hoppas på bättre väder nästa vecka så fler kan komma.

Oj, vad klockan går, ska förbi på jobbet en liten sväng, så det är bäst att göra sig klar. Inviger halsbandet jag gjorde igår, har tyvärr ingen kamera då kan inte lägga upp något foto.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: