Grim Fandango

2007-01-10 @ 12:41:01

Jo men hej igen.. otroligt att jag kom ihåg att gå hit idag....sitter vid datorn på jobbet hela dagarna normalt sett, så det brukar ju inte bli så mycket dator hemma (sen sitter sambon och spelar WOW  på kvällarna).

Här uppe i norr har vi ju fått lite mer snö nu och solen skiner idag, så jag ska nog ta mig en promenix. Det finns inte så mycket att ta för sig här i Dorotea, så jag går nog på fiket och tar en kaffe all by myself. Trist när man är ledig och nästan ingen annan är det....

Så, varför är jag ledig då?  Jo, just innan jul skulle jag provrida klubbens nya häst. Det gick jättebra ända tills jag skulle prova galoppera. Cudna var inte riktigt med på noterna vad det var vi skulle göra egentligen, så vi fick ta om några gånger. Sista försöket så tappade jag balansen och gled av lite sakta, tog emot med höger hand och Bob's my uncle.... där låg jag i sanden med en arm som inte såg helt rak ut längre. Jag borde inte ens fått ett blåmärke, men föll illa på handen och gjorde kaffeved av benet i armen.
Så flera besök, inläggningar på sjukhus och en operation senare så är jag nu sjukskriven ca 3 månader. Till att börja med kan jag inte heller köra bil, så det är nalta trist just nu. Får se om jag måste opereras igen senare då jag inte kan röra tummen ordentligt.
Roligare jul kunde man ju haft, kom hem den 23:e december, men å andra sidan kunde det ju varit värre med benbrott eller ryggproblem.

Så nu sitter jag och pillar med blogg, hemsida till ansiktsmålningen, läser (se boktips) och glor på TV. Favorit just nu är Ugly Betty och River Cottage Forever
Sen hoppas jag på att få Grim Fandago installerat på datorn, någon som har åsikter/erfarenhet ?

Kommentarer
    Postat av: lena

    hej vart har kränkningskassan tagit vägen

    Postat av: Mims

    Jag har faktiskt ingen aning. De har kanske, liksom försäkringskassan, blivit bortrationaliserade???


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: