Irlandsblogg och tacopaj.

2007-01-26 @ 11:29:44

Fredag... som att det skulle vara något speciellt när man är hemma alla dagar i veckan...
Åker till Umeå ikväll, det är väl höjdpunkten. Vill ha en kamera, men de kostar ju så mycket, ska kolla på det i a f. Köpa stav till min tungpiercing, kolla på H&M och Lagerhaus, sen får jag se. Lite ansiktsmålningsfärger skulle också behövas. Yeah yeah.

Vädrets makter är verkligen outgrundliga... - 25 som blev - 8 som blev isande snöstorm och -1,5 grad. Nu är det -4 och strålande sol. Hoppas "värmen" håller i sig, så bilen inte blir så kall i helgen.

I min tristess har jag nu börjat en irländsk blogg, får se hur det går med den saken, skulle ju vara roligt komma i kontakt med lite folk därborta.

Tänkte delge den som nu råkar orka läsa min blogg ett jättegott recept på tacopaj som jag fått av min kompis Malin. Gott fredagssmaskens...

Maggans tacopaj


250 C  7-10 min

RÖRA:
2 burkar creme fraiche
ca 2 msk majonäs, smaka av
½ hackad lök
1 krm peppar (svart eller vit)

DEG:
4 dl vetemjöl
50 g margarin
2 tsk bakpulver
(lite salt)
1½ dl mjölk

ÖVRIGT:
800 g köttfärs
2 påsar tacokrydda
hackade grönsaker (tomat, gurka, gul paprika)
riven ost,
tacosås

Blanda vetemjöl och margarin till en smulig massa. Tillsätt bakpulver, ev salt och mjölk, knåda till smidig deg. Tyck ut i en form och grädda i 250 grader i 7-10 min, tills gyllenbrun.

Stek köttfärs och tacokryddan.

Gör röran, smaka av med peppar och majonäs.

När pajbotten är klar; bred ut riven ost, köttfärs, fördela röran över pajen samt grönsakerna. Servera med valfri tacosås.

God varm som kall. Observera att pajen inte ska gräddas något mer!

SMAKLIG MÅLTID




Näe, dags att klä på sig ordentligt, ska kolla om jag kan köra bil eller om växelhanden inte vill vara med. Då blir det jobbigt ta sig till Umeå. En sväng på biblan blir det också, sak långa en bok om HTML.
Far i frid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: