Nya kataloger....

2007-01-11 @ 22:24:21

...är ju aldrig fel när man sitter hemma och inte kan göra så mycket.
La Redoute och Haléns damp ner idag, det tog ju ett tag att bläddra igenom. Tyvärr tycker jag inte att La Redoute var lika bra denna gång. Vinterkatalogen var roligare.. d v s MER SVART. Tja, får se , det blir nog en beställning så småningom ändå.
Har letat en top i brunt till en limegrön "siden"kjol som skiftar i brunt och har en brun tyllkant. Verkar helt hopplöst att hitta något som passar *suckar*. Någon som har tips? INGA volanger eller spets tack!
Just ja, måste beställa lite häst- och ridgrejer i Börjes.. det får bli imorgon.

Tog mig en promenad idag, då det aldrig blev av igår. Sprang på min platschef så vi gick och lunchade på fiket, kul göra något annat och ha lite sällskap. Kallt här idag, -20 *brrrrr*. Liiiite komplicerat att klä sig varmt med armen i stödskena, får inga vantar över handen, så en halsduk fick spela stand-in.  Man inser nu hur mycket enklare det är med 2 händer, bara att klä sig, diska, städa, få tandkräm på tandborsten  kräver sina tricks. Att sen hitta kläder att få över armen.. näe, inte kul.


Resten av dagen har jag ägnat åt att hjälpa en kompis, som ska flytta till Irland, med översättningen av hennes CV. De är rätt fixerade vid tjusiga CV'n med bra referenser. Se på betygen verkar inte så noga.. rätt så lustigt.
Har dessutom fösökt byta gardiner, inte helt lätt med en hand, men köket är inte juligt längre i a f.  vardagsrummet är på gång, sen blir det sängen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: