Vill ha!!!

2007-01-29 @ 20:13:29

166236-9

Har varit och tittat på en kamera. Inte lätt veta vad man ska köpa, jag har inte råd att köpa en digital systemkamera och jag vill ju dessutom gärna ha en liten och lätt sak som jag  kan ta med när jag ansiktsmålar.
Denna verkar rätt ultimat, 5 cm närgräns, skakstabilisator, liten och lätt. Det är en Panasonic DMC-FX01 eller 07. Har någon erfarenhet eller tips? Den kostar 2990kr och det är rätt mycket pengar för mig, så jag vill ha något som är bra och användbart.

Gått på stan hela dagen, jobbigt men kul. Handlat en del, bla tyg och skumplast till en sänggavel, tyg i illrosa och grönt till en ansiktsmålnngsskylt, kavaj, papplådor som ska kläs om med nytt papper till bokhyllan samt 2 polotröjor. Lite ångest men det mesta var sånt jag behöver.
Skylten vi har till ansiktsmålningen just nu är av vaxduk, alldeles för tungt för pop-up tältet. Jag hoppas att en tygskylt av svart ormskinnsliknande vindtyg med rosa och gröna bokstäver ska synas!!! Nu ska den bara göras, inte ett helt lätt företag med mer eller mindre bara en hand att jobba med.

Ja, då var det väl bara att ta det lite lugnt, läsa senaste numret av Kreative Kvinnor, en jättebra pyssel/handarbetstidning, kolla lite DVD (Session 9, en bra film tycker jag) och ta en öl.
I morgon måste jag ta beslutet om jag ska köpa ridhjälm på rusta och kamera på expert. Sen bär det av hem till Dorotea igen, via pysselaffären i Vännäs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: