Mellandag

2007-07-24 @ 11:22:52

En sån dag är det idag... Jobbar imorgon och på torsdag är det dags att packa och åka till Fäviken. Så vad göra idag? Jag har massor att göra, men det känns så omotiverat. Tänkte gå på fiket en sväng, hämta min systerdotter och titta på lite hästar, samt förbereda lite inför ansiktsmålningen.
Igår kväll och i morse har jag suttit och klippt ut bokstäver i fluorescerande, självhäftande plast. Orange och knalligt...  och väldigt pilligt. Ska ha dem på stolarna, så jag har suttit och klippt ut "ansiktsmålning!" samt "köstol 1" och "köstol 2". Jag hoppas det sitter, plasten är tänkt att användas på bilar så det vore väl själva den om det lossnar från plaststolar! Jag är ständut på jakt efter bra saker som gör att man syns, så det blir en del snören, tejp kläder och ballonger i knalliga färger.



Sitter och klurar på vad för mat man ska ta med. Det måste gå att förvara i rumstemp, då jag ju inte har något kylskåp i tältet!! Det brukar bli makaroner och bacon första dagen (kylbag!), ev grillat som omväxling. Sen är det nudelsoppa och vama koppen som gäller, pastarätter som är "torkad" (finns bl a på Lidl) och någon konserv. I år ska jag ta med en liten burk tonfisk och någon form av tomatbaserad pastasås, typ Dolmio. Blir gott och mättande tillsammans med pasta. Har någon tips på bra mat som inte behöver hållas kall? Man blir ju lite less i längden på samma, och frystorkad mat är så dyr.



Igår grillade vi, inte dumt alls, men att grilla på en liten balkong är inte optimalt. Vi har gäster (grannarna, som snart ska flytta) vilket ju var trevligt. Jag vill också flytta, det är ingen höjdare att bo efter Storgatan när långtradare dundrar förbi vid 5.30-tiden på morgnarna med (oftast) tomma släp och betydligt fortare än 50 km/h. Inte gör det saken bättre att det finns ett övergångsställe med gatsten alldeles utanför... Man kan m a o inte ha balkondörren öppen när man kollar på TV, eller ett fönster öppet när man sover. Bara jag visste hur det blir jobbmässigt så är det dag leta något nytt.



Oj, klockan går.... lite mer sen frukost.. och sen en tur på fiket tror jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: