Nyckelpigor och papegojor...

2007-07-14 @ 20:06:46

Ja, dag 2 på åselemarkanden innebar betydligt mer människor men inte så många fler som målade sig. Precis som igår var det många nyckelpigor, men idag fick jag göra 2 papegojor på 2 tjejer, normalt gör man kanske 1-2 per ÅR och på killar. Första nyckelpigekillen också!
En svensexa kom förbi idag (rosa hjärtan på kinden med glitter... de var väldigt snälla med honom måste jag säga!) och igår blev en kille i 35-års åldern målad till tiger, han blev helnöjd och tyckte det var jätteskönt att bli målad, lite som massage för ansiktet. Fick dricks av honom, villket alltid är trevligt. Speciellt nykter var han inte, så undrar vad han tänkte när han vaknade i morse?
inte mycket folk, men väldigt roligt ändå att vara på marknader. Har träffat massor med folk jag känner, allt från bekanta från Irland till min underbara sjukgymnast på hand- och plastikkirurgen i Umeå!
Fint väder idag, soligt största delen av tiden, men imorgon ska det bli regn= dålig dag för ansiktsmålning.

Har hittat shorts med hängslen som jag skulle vilja ha, men det är så korta ben på dem... i stort sett ingen människa passar i hotpants. En Rammstein- eller Nightmare Before Christmaströja vore inte fel, men jag hinner ju inte springa runt på marknaden något.

Alles gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: