Veckans övningar..

2007-07-02 @ 15:13:24

Som synes är det långt mellan blogginläggen, men till helgen räknar jag med att ha en dator igen.
Sen sist så har jag varit i Lycksele och ansiktsmålat barn (i lördags), arbetat halvtid en vecka samt förlorat en katt...



Min "gamla"  katt Missan, fick somna in för några dagar sedan. Hon bodde hos mina föräldrar sen jag flyttade till Irland. Missan var en katt jag "ärvt" av en kompis som skulle få barn och hon var väl en 12-13 år och inte så frisk på slutet, men glad och kelsjuk. Dagen hon togs bort var hon lugn och det verkar som hon ville somna in, hon tog det hela med ro och är nu begravd vid sjön där vi har en stuga. Jobbigt för allainblandade men skönt att det är gjort. Mina andra katter, som inte kom helt överens med henne, vekar på en gång känt på sig att hon var borta, för de är ute och kollar runt i huset som de inte gjort förr, och katten från Irland som är så rädd, spankulerar omkring på gården, kollar vad vi gör, kommer och lägger sig i soffan, hon som inte ens vågat sig ner på övervåningen tidigare.... Märkligt...



Härnäst väntar hästveckan i Lycksle i morgon, öltält i helgen här i Dorro, Åselemarknaden, att min kära vän A kommer hem samt att sambon kommer tillbaka från Umeå.

Det var allt för denna gång, måste gå nu. Ta det lugnt i värmen, drick mycket vatten och glöm inte solskyddskrämen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: