Uti Vår Hage

2007-06-06 @ 12:20:09

I helgen som var anordnade vi ridläger för barnen som rider hos oss. Med +25 och soligt blev det ett kanonläger, om än jobbigt för både hästar, elever och lägerledare. Bära vatten, rida, slåss mot mygg.. Barbackaridning, körning, voltige, teori m m hann vi med. Lägret avslutades med en överraskning. Kl 9 på söndagmorgon styrde vi kosan mot hemligt mål... vi landade till slut i Strömmund och ridskolan där.
Vi har inte hästar som räcker till allas, så barnen är inte vana att rida mer än 3-5 st på en lektion. Här fick alla nio barnen rida samtidigt på både ponnyer och stora hästar. Jättekul! Alla var duktiga trots nya hästar för dem och instruktören var jättebra. Tack Strömsunds Ridklubb! Här nedan ser ni två av hästarna som barnen red.

image61
Diana
   
image62
Pojken

Pastasallad som lunch på hembygdsområdet med Dunderklumpen som stod och tittade ner på oss och sen hem för fika och avslut med diplomutdelning.
Tack alla duktiga barn för ett kanonläger, inget gnäll eller bråk, bara glada miner och roliga minnen!

Jag kollade igenom min almanack.. senaste tre veckorna har jag varit hemma två kvällar.... resten av tiden har jag varit i stallet. Två helger har jag haft stalljour och den tredje hade vi ju ridläger... Igår skulle vi vägstäda, men jagh ade bara inte tid, ska på lasarettet och kolla upp handen på torsdag och måste hinna fixa lite här hemma.



Nu är min arbetsträning slut.. Det har varit jättekul och jag hade gärna fortsatt, men nu finns ju inga åtgärder att sätta folk på, så det blir strödagar här och där som jag får jobba... men det är ju bra det! Vi får se hur det blir framöver, kan ju hända att det dyker upp någon åtgärd som jag kan få gå in på. Har äntligen hittat en arbetsgivare som är bra, de växer inte på träd!



Nu ska jag städa, diska, packa och sen drar jag, får se när jag kommer åter, har ju katterna med mig.

Sola lugnt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: