Arbetslös

2007-03-26 @ 23:18:10

Någon som har ett jobb till övers? Fick idag ett telefonsamtal från jobbet att de inte tänkte förlänga min provanställning. Känns surt eftersom jag just skulle börja arbetspröva och nu inte har ett jobb att rehabiliteras tillbaka till. Jag har lagt ner djävulskt mycket tid och pengar i detta jobb, genom att jobba halvt ihjäl mig och gå på arbetspraktik i 4 månader, timanställning etc. Allt för en lön som är betydligt lägre än jag hade när jag åkte till Irland för 5 år sen och en arbetspraktik  med minimibetalning.
Om jag hade känt att jag gjort ett dåligt jobb- visst, men som sagt, ett tag höll jag på att gå i väggen för 3200 kr /mån... Så nu är det väl till att sälja bilen, och flytta in med mor och far igen, för någon A-kassa lär jag inte få som är något, tydligen ska man straffas ordentligt om man åker inom EU och arbetar. Har ansökt  om att gå med i a-kassan men fått avslag (fick inte ens vara med i ALFA-kassan tidigare) och nu har jag sökt igen men då har jag ju inte hunnit vara med något i facket eller a-kassan innan uppsägningen. 

Ja, så min tripp till Stockholm fick snabbt smolk i bägaren, jag hade hoppats på en trevlig vistelse efter allt elände med sjukskrivningen, och innan jag äntligen skulle få börja arbetsträna, men någon däruppe måste tycka djävligt illa om en. Mycket skit och rävspel inblandad i det här, men det tänkte jag inte ta här.

Så.. någon som har ett jobb till övers?

Guten Nacht!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: