Ascension day

2007-03-14 @ 09:32:30

Vem kunde inte behöva ett litet mirakel? Jag vill gärna ha ett mirakel på fredagmorgon. Torsdag åker jag till Umeå för att träffa sjukgymnast och arbetsterapeut (ska även intervjuas och filmas av en elev) och på fredagmorgon är det dags för ronden. hoppas jag att jag får närmare besked om min arm. Helst att jag snart kan börja jobba och rida igen, men om jag kunde få veta närmare OM det blir en omoperation och i så fall NÄR.



I helgen blir det en massa spring på stan, behöver kolla in nya vinterskor och en ny vinterrock. Förhoppningsvis så har som sagt reorna börjat så smått, men i värsta fall får jag reka inför reorna. Leggings ska jag också kolla in, köpte en tunika på Nennaz som KANSKE skulle funka med leggnings (jag har inte världens smalaste och vackraste ben och tycker att kort-kort-kort är fult på i stort sett alla). Får ta på mig tunikan när jag ska springa på stan så lär det väl snart visa sig om det funkar eller ej.
Sen måste lite mindre glamorösa inhandlas... kattsand och kattmat *s*. Men kissemissarna måste ju också få sitt.
Hoppas på vårlikt väder så man kan sola lite på Rådhustorget och att jag kan hitta  ett nytt trevlig café.
Mitt tidiga favvo-hak har omvandlats till ett big no-no. Kaffe Kopp som ligger i MVG (Victoria-gallerian) var tidigare ett trevligt stopp på vägen men trevligt miljö, många sorters nymalt kaffe, gott fikabröd och lättare mat. Nu finns det en sorts kaffe som är riktigt äckligt, miljön känns smått klaustrofobisk, skyltarna går knappt läsa, det blev fel helt enkelt när gallerian gjordes om. Jag lever på hoppet att det kommer att ändras till det bättre framöver.
Det verkar som att så fort jag upptäcker något trevligt försvinner det. Starz hade en jättegod soppa med Aioli. Let me tell you.. it is no longer. Är rädd att Bishops Arms ska gå samma väg.

Så, vem kan tipsa om trevliga kaffe-hak i Umeå?  Har inte varit på News, så det blir nog en koll i helgen. Schmäck är så hypad, blev inte så imponerad även om där är trevligt. Är dessutom hopplöst att hitta sittplats, folk häckar där i timmar. Restaurangtips vore inte heller fel, man fastnar lätt i samma spår.

UME-lista
  1. Bishop Arms- bästa ölet och god mat
  2. Pizza och Kebab- stans bästa pizza vid Järnvägstorget
  3. Kaffe Kopp- på den tiden det begav sig
  4. Brobergs- litet men mysigt kaffe-hak
  5. Bondens marknad- trevligt höstinslag, gärna oftare, tack
  6. Nybros konditori- charmig konditorimiljö
  7. Max- *mmmmmburgerssssss*
  8. ICA Gourmet- om man vill lyxa lite
  9. Sagolika Ting- fantastisk affär för barn (och vuxna!)
  10. Nattöppet 07-01- för oss alla flipperfantaster
Du är utmanad- din stads eller Umeås bästa.

image33
Bild: HRF


Frukost och förhoppningsvis en ledig tvättid- dagen är räddad :-/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: