Leta jobb

2007-03-29 @ 17:57:55

Folk säger att arbetsmarknaden är bättre än på länge.. Jag undrar jag, har kollat efter jobb nu när jag blivit arbetslös, det ser helt hopplöst ut.
Jag kan inte plugga mer, såvida jag inte vinner pengar, och kan alltså in utbilda om mig, så det ser mörkt ut. Ingen verkar vilja ha en trevlig, glad, flitig, ordningssam och noggran medarbetare som kan hyftsat bra engelska, är estetisk, kan ta folk och är socionom. Man ska vara kall och hård, ha ingen utbildning alls så AF står för den, eller jobba med datorer och liknande. Har läst lite med InDedsign för att kunna göra sånt på jobbet, men nu har jag ju inget jobb, så jag får väl sitta hemma och leka. Det tragiska är att mina kompisar som inte pluggade vidare har bättre betalt jobb än mig och inga studieskulder- ironiskt eller hur?



Är ju i Stockholm i veckan, fast så kul känns det ju inte trots solen. Idag var vi i Farsta, Hjorthagen och city. Gjorde inga större inköp, 2 böcker om ridning, that's it. Provade kläder på Myrorna i Hjorthagen, men inget som passade.
Såg en fantastisk fin gul (!!) klänning på Cherie (vid Stureplan), men har ingen aning om vart den kommer ifrån och skulle ju aldrig ha råd att köpa den. Den dag jag vinner på pengar så... Provade även en massagestol i Farsta Köpcentrum, fantastiskt skön opch dyr... 56 000 kr tror jag det var.

Dags för en tupplur och lite läsning.

Relax- take it easy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: