Umeväder

2007-03-19 @ 00:00:25

Tänk om det kunde bestämma sig för vår någon gång. Ena dagen soligt, nästa snöyra. Idag verkade det i alla fall lite bättre. Solen har tittade fram lite emellanåt. Särskilt vårlikt tycker jag dock inte det känns här i Umeå- än. Lite lerigt och en del gräsmattor har tittat fram, det är allt.
Under kvällen förädrades vädret drastiskt, jag skulle ha åkt tillbaka till Dorotea måndag morgon, men efter att ha tittat ut insåg jag snabbt att det nog var bäst att ändra planerna. packa katter och kläder och sen ge sig ut i snön. Mycket snö på vägen och  drivor upp till Fredrika, sen blev det nästan bar väg trots snöyran och väl framme i Dorotea snöade det inte alls! Här hade det värsta dragit över under dagen.



I morgon blir det upp tidigt och iväg till Östersund och veterinären. Ska följa en kompis som sak dit med sina hästar. åter tisdag, då blir det hektiskt, packa och fixa inför balunset i Stockholm till helgen då min bror och familj har kalas.

Dags att sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: