God El och stalljour

2007-05-16 @ 09:34:51

Fick en Buzzadoraktivitet igår som går ut på att värva folk till God El. Är lite tveksam till hur man skulle få folk att byta elbolag sådär bara... Jag har tänkt tanken på att kolla upp God El (ni vet, reklamen med Lasse Åberg).Jag ska ta tag i det nu för det är ju ett bra sätt att hjälpa andra, men finns det någon därute som också är intresserad? Jag får aktivitetespoäng, du får ny elleverantör och t ex stadsmissionen får pengar. Låter som en bra deal eller?



Idag vette fanken om jag arbetar heldag eller inte... Imorgon är det ju helgdag och många niondeklassare åker på klassresa idag. Helgen kommer att vara busy, vi är två som hjälps åt med stalljouren och min systerdotter+ kompis ska nog följa med och rida ett pass. Hoppas det blir bra väder, så vi kan rida på utebanan, sen är det ju alltid roligare att mocka, städa, gå ut med hästarna i hagarna (leriga hagar f n ) etc om det inte spöregnar.. eller, som nu, är snöblandat regn.



När jag bodde i Irland köpte jag till ett dop några änglar som är så fina. Jag är absolut ingen ängelmänniska, tycker att de oftast har hög kitschfaktor.  men dessa, gjorda av en amerikansk (!) konstär är riktigt trevliga och man kan  köpa den i Sverige också! Snidade i trä, med många olika att välja på; pojkar, flickor. mammor, pappor mm. Alla har olika betydelse så man kan hitta något som passar de flsta människor och situationer.

Hemsidan är här: Willow-Tree. Handla kan du göra här eller glasdeco.se (svensk sida, men begränsat utbud).
Det är inte bara änglar, det finns askar, figurer (jag köpte t ex "A heart of Gold", en pojke som håller ett guldhjärta), trätavlor m m. Kolla in båda sidorna. Bilderna har jag hämtat från glasdeco's hemsida och håll ögonen öppna i presentaffärer.

image51
Guardian Angel

image52
Olika exempel på änglar/figurer



Dags för frukost och jobbet!!
Simma lugnt!

Kommentarer
    Postat av: Blue

    Jag är också Buzzador men jag tänkte på det där med elgrejen att det är nog svårt att få folk att byta. Ofta har man nog redan ett avtal som löper på X antal år.
    Insåg just att man kan vara blue på många olika sätt. Du har ditt hår tydligen och jag namna mig efter min just då och ofta återkommande känsla.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: