Oljebyte

2007-05-13 @ 11:33:30

Gårdagens byte av oljefilter och olja gick rätt bra, tur man har en pappa som kan fixa. Tyvärr är ju franska bilar lite som de är... inget är speciellt "standardiserat" utan de verkar köra en egen variant på det mesta. Men nu är det gjort! I morgon ska jag besikta bilen, det ska bli väldigt spännande.. är rädd det blir en ombesiktning.



Gårdagens ESC blev ju en flopp för Sverige, men rent generellt så verkar det som långsamma ballader är grejen efter Lordis chockseger förr året. Bortsett från Ukraina då... *lajlajlaj, lajlajlajlaj*. För en gång skull tycker jag att det var flera sånger som var ok, men den som var var på tok för tråkig för min smak. Lite knasigt får det gärna vara, det krävs en bra blandning som passar alla smaker i en sådan här tävling. Öst dominerade, men det var nog mycket för att deras musik ligger i tiden. The Arks låt, som jag verkligen gillar, kanske sågs som lite gammalmodig av de flesta, det ska ju vara pojkband/RickyMartin/Tarkan eller ballader just nu, punkt slut. Trist att vi måste kvala, men sånt händer.
Årets absoluta bottennapp var ju helt klart Storbritannien.... såg ut som en förtäckt p-video. Brittan kunde komma undan med flygvärdinnestuket, men inte dessa människor. UK verkar helt desperat efter att inte vinna igen. Irland förtjänade ett bättre öde än att hamn bakom UK, även om låten var liiiite trist.
Tänker på alla mina vänner i Irland, och fram för allt så A och M, som vi brukade vara hos och titta på ESC. Undrar vad de tyckte iår? Måste försöka ringa dem snart
Väl mött igen nästa år !

image50



Vårväder idag.. tråkigt vårväder idag. Grått, snöblandat regn... Och jag som skulle tvätta och städa bilen idag. Det blir nog inget av tror jag.
En tupplur känns mer lockande än att snart gå ner i tvättstugan och kolla hur mycket kläder som, som vanligt, inte orkat torka.... Torkrummet verkar behöva minst en dag för att orka torka några byxor och tröjor. HÖGST irriterande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: