På Kurs med...

2007-05-12 @ 09:25:30

inte Kurt, men väl disajnhaus. Under veckan har jag haft den stora turen att få gå på kurs kvällstid, därav min bloggfrånvaro.
Kursen har jag gått via arbetsplatsen där jag gör min arbetsrehab. Det har varit fantastiskt roligt eftersom det handlat om just det jag är så intresserad av- skyltning av fönster och butik. Vi har även prata om centrumutveckling- hur vi ska få ortens centrum att se trevlig och fräsch ut och få folk att vilja stanna samt hur man snabbtextar och annonserar. Elisabeth på disajnhaus är en oerhört karismatisk och rolig person som kan inspirera en till underverk.
Hela Dorotea har vibrerat av förändring under veckan som gått, nya skyltar har textats, butiker gjorts om, fönster putsats och skyltats om och blommor planterats. Butikerna fortsätter sitt arbete och det verkar som att kommunen hoppat på samma tåg. Nu är det väl egentligen bara privata husägare som behöver dra sitt strå till stacken för att Dorote inte ska se ut som en grå, trasig sophög. Det behövs ju inte så mycket, städa upp lite, ställa ihop saker, klippa häckar, plantera en blomma om känner för det. Vi har ju trots allt bra butiker här, om vi bara ville öppna ögonen!
Jag skulle nog har satsat på reklam och dekroration i alla fall.... känner mig t o m sugen att starta en butik, något jag aldrig känt förr.



Vädret i veckan har varit fantastiskt, även om det blåst lite kallt. Soligt i stort sett hela dagarna, men natürlich så har det mulnat på så här på lördagmorgon. Helgen kommer att bli busy, ska städa (har varit borta från 10 till 21.30 i veckan med allt kursande), diska, tvätta kläder, byta olja och oljefilter samt städa och tvätta bilen.... Jag hoppas jag hinner allt. Ikväll blir det ESC med grannarna, trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: