Putsa fönster

2007-05-14 @ 08:26:36

Efter gårdagens regn syns det verkligen att jag måste putsa fönstren! Men det får jag nog försöka klämma in nästa helg, tillsammans med stalljour, tvätt och städ av bil (regnade igår, så det blev inte av) m m. Hektiskt som vanligt.
Kommer det lite värme snart så kan man ge sig ut på murkeljakt! Det ser jag fram emot och hoppas på ett bättre år än ifjol. Har jag tur hittar jag även toppmurklor, som inte är giftiga, men de brukar inte vara lika vanliga.
Sådde fröer för ett tag sen, men de blev en flopp, flera dog och de andra har vuxit så långsamt. Vet inte vad som blev fel, men det lutar åt att jag får köpa blommor till mina balkonglådor.


Sitter med blå färg i håret och väntar på att få skölja ur, var frisörsalong här igår kväll. Klippte, blekte och färgade sambon samt blekte mitt eget hår. Det är en del mickel och efter nästan 7 år med blått hår så börjar jag lessna. Har funderat på att byta till svart, men då protesterar omgivningen, det blåa håret är ju mitt trademark vid det här laget. Men när färgen är slut den här gången, då blir det svart, så slipper jag hålla på och bleka samt färga så ofta. Kanske en blå slinga någon gång sådär.

Dags att skölja ur!
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: