Jag är en dålig människa....

2007-10-28 @ 15:41:24

..jag vet. Men bloggandet är en mindre viktig del av mitt liv, det finns ju så mycket annat som tar tid och som är av mer importance.
Jag har just kommit tillbaka från Umeå, där jag opererat armen, d v s titanskrotet som hållit ihop benbitarna under läkningsperioden, har nu åkt ut. JÄTTESKÖNT, jag hade värk och tummens sena skavde emot. Har väntat ett bra tag på dena operation och förra måndagen fick jag hastigt och lustigt ställa in mig på operation nästföljande dag, då de fått ett återbud (och jag tror att de var rätt less på min telefonterror).

Operationen genomfördes under lokalbedövning, vilket jag INTE hade så stor lust med efter äventyret i Lycksele innan jul när jag just brutit armen. Jag fick lugnande och en massa medicin, men själva bedövandet gör tyvärr SVINONT, som tur är går det över rätt fort. Operationen gick jättebra, kände ingenting, har just inget ont och metallen ligger i en liten burk här hemma. Lovande läkaren och sjukvårdspersonalen att ta med mig dem nästa gång jag trillar av en häst och bryter armen, så kan de återanvända dem!

Läkare och all personal har varit jättebra, ska in en sista gång i januari/februari, men sen är det slut på besöken på Hand- och Plastikkirurgen.... tills nästa gång *s*. I'll miss You guys!
Lite kul var det att det på remissen stod uttag av skrot!
Foto på min fina, bandagerade arm kommer, har även några fina kort från akuten och NUS.
6/11 är det tänkt att jag ska ta bort bandaget, så snart hoppas jag vara uppe på hästryggen igen.



Läser ju spanska med vännen E, det går sisådär.. vi har liksom ett annat tempo än de andra på kursen känns det som, men förhoppningsvis kommer det igång framöver. Vi har kommit till Me llamo, att kunna presentera sig är ju alltid bra.

What else? Ska måla barn i Umeå på Barnens Hus på onsdag, målade några i fredags också, som skulle på disco med Halloween-tema. Sen är det ju dags för Halloweenfirande på Hotellet på lördag, har utklädnad och sminkandet . BE THERE OR BE SQUARE!! Och för guds skull- klä ut er. Många är ju så bra på att spöka ut sig annars under året, varför inte denna kväll också?



Nu ska jag laga lite mat (hjortkött!), för att sen klä mig varmt och åka ut till stallet för att titta på när det rids för Lena Unneby. Skulle varit med på Nikiel, men med en nyopererad arm går det ju inte.

Play it safe!



image76

Luciatåg, Dorotea Ridklubb

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: