Länge sen sist..

2007-09-30 @ 18:45:57

...jag bloggade, som vanligt. Hinner inte med så mycket mer än att jobba och vara på stallet. Har ridit 2 dagar för en instruktör från Umeå, så nu har man ont lite överallt... mest i svanskotan som aldrig tycks vilja läka.
I morgon är jag ledig, så då ska jag och A, som är hemma och hälsar på, åka till Ö-vik och kolla i affärer samt gå på Paradisbadet med hennes son.
Onsdag blir det första träffen i nybörjarspanska som jag ska gå. Torsdag är det ridning och på lördag jobbar jag.... sen börjar det hela om igen.
Är väldigt sugen på att åka iväg till Stockholm eller så på en hotellweekend... Skulle behöva något uppmuntrande. CSN bråkar, vill ha 12 000 kr i november p g a att jag inte får tag på ett papper från Irland, jag har lagat bilen för en ännu okänd summa, men många tusen är det i a f, Alfa-kassan vill inte ge mig min stämpling då jag inte skickat in alla papper. Det ironiska är att av de 5 saker de vill jag ska komplettera så har jag skickat in 4.. i den ansökan de hänvisar till. Telefonkön till Alfakassan är lååång, man hamnar konstant på platser runt 45... så efter att ha ringt en hel vecka har jag nu mailat dem...
Men semestern får vänta. Fattar inte hur folk får det att gå runt på vanliga löner när de verkar handla kläder för 2000 kr i veckan, tväråker utomlands, tar semester lite nu och då, är hemma sjuk när de har lust att vara lite ledig etc. HUR GÖR NI?????
Dags att betala lite räkningar så jag ser hur mycket jag kan spendera i Ö-vik!

image75

Bild: Här

Kommentarer
    Postat av: Eva Jönsson

    Men så roligt. Då kan vi ju öva spanska på varann. =) Jag ska oxå börja spanska på onsdag=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: