Åre

2008-04-27 @ 22:16:58

Är just hemkommen efter en kort helg i Åre. Det var fantastiskt roligt, det är det alltid att jobba i Åre.
I helgen var det Skutskjutet, 2500 deltagare hasade medelst skidor i olika fomer nerför backen, för 32:a året tydligen. Antagligen hägrade Audin som lottades ut bland alla deltagare och som vanns av en 13-årig tjej!

Själv var jag där för att jobba, inhyrd av Skistar att ansiktsmåla barn. Mellan 9 och 15.30 målade jag 60-70 barn.. konstant hela tiden, hann inte hämta ut maten jag fått biljett till elller se något av tillställningen över huvud taget. Som tur var kom de förbi med en hamburgare åt mig!!!! Det var hårt tryck hela tiden, med 10-30 barn i kö hela tiden. Nästa år så är det tänkt att vara 3 st som målar. Roligt men jobbig, som tur är har jag en tid hos kiropraktikern i morgon.
Jag delade lägenhet med 2 tjejer som var clowner (Fiffi och Kakan) under Skutskjutet, jättetrevliga var de, hoppas vi träffas fler gånger. De arbetar med detta även till vardags- vilken grej alltså! Åkte ner i fredags efter jobbet och åter idag, hade inte varit fel med lite längre vistelse. Nu hoppas jag på att kunna måla under Fäviken Game Fair, HOPPAS, HOPPAS att det ordnar sig med byte av jobbhelg. Sen blir det förhoppningsvis mer jobb i Åre nästa säsong.

Nu återstår bara att överleva till nästa lön, den jag nyss fått har både kommit och gått, och
 "tack vare" CSN ligger jag  4000 kr back denna månad, får se hur det ordnar sig..... 
Någon som råkar ha lite pengar över??


Nu ska jag sova.. Simma lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: