Mmmmm...soooool

2008-04-29 @ 20:36:21

Oj, vad skönt att det är så varmt. Det märks att alla blir inspirerad av värmen, för grilla verkar vara veckans tema, skitsamma att det är Valborg imorgon, majbrasan  får vara, det grillas istället. Jag har nu varit ca 1½ vecka på livsmedelsaffären i Svanabyn, och det har varit jätteroligt. Alla bybor har varit så tålmodiga under den här tiden, det måste jag säga! Det är ju en helt anna sak att stå i en livsmedelsaffär med alla PLU-nummer, delikatessavdelning där man ska skiva skinka och liknande etc. Det känns verkligen lyxigt med en manuell chark, det har ju tyvärr försvunnit från de flesta små och medelstora butikerna. Jag älskar delikatessavdelningen!

Apropå grillning så är jag bjuden till 2 (!)  grilltillställningar i veckan, en i morgon och en på lördag. Det ska bli jättetrevligt, behöver lite avkoppling i all stress som är just nu. Men vad ska jag grilla?

Torsdag ska jag ansiktsmåla barn på Kullerbacken, det är familjedag istället för 1:a majtåg. Innan det ska jag rida och efter målandet  MÅSTE jag tvätta kläder.

Hoppas jag hinner njuta av lite sol i helgen också, det skulle inte sitta fel!

Dags att koncentrera mig på lite Ugly Betty!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: