Drac's back

2008-08-01 @ 22:00:05

Ja, då är arbetsveckan över. Har jobbat rätt långa dagar i veckan och inte orkat bry mig om något annat än att sova och arbeta... med reservation för lite läsning innan sovningen.

Fäviken gick rätt ok. Det var alldeles för varmt för att bli just någon business, det hela kändes rätt lojt, lite av ett mellanår trots 15-årsjubileum. Kom sent på fredag, satte upp tältet, gick ner och kollade in utställargatan och kollad in folket på partajområdet. Läsa lite och sova.
Problemet med Fäviken är att det blir kallt som bara den under natten, och sen vid 5-6tiden på morgonen lyser solen rakt på tältet och det blir hett som i helvetet med alla kläder man har på sig... Det finns inte maxat med utrymme att tälta på, och kommer man som jag en dag senare så får man ta den plats som är ledig. Underligt nog blev det samma som de senaste 2 åren, vilket några andra påpekade.  Det är det som är så härligt med Fäviken, man lär känna de som kommer år efter år.
I år hade jag blivit upphöjd till personal, med frukost- och lunch-kuponger som bonus- toppen. Tydligen hade det varit en hel del som frågat efter mig under fredagen- jättekul att man är efterfrågad! En ansiktsmålningsbild fanns med i mässprogrammet samt på hemsidan. Det var väldigt skönt att kunna gå undan och äta i lugn och ro, utan att behöva köa med alla andra och att få sitta i skuggan.
Lördagkväll kollade jag in ett band som spelar irländsk musik, Barcrawlers, roliga och duktiga, köpte en cd, då det kändes om lite hemlandstoner! Så ska irländsk musik vara! Annrs lugn kväll, umgicks lite med B från Åt&Fram, partypingla minsann! Gick runt denna helg, men inte som det brukar vara, men, men, nya tag nästa år! Och tack till Fäviken för detta roliga, trevliga arrangemang som jag får vara med på!
Väldigt varma dagar var det som sagt, nu hoppas jag att det blir hyfsat väder i helgen, när jag för en gångs skull är ledig. Tänkte tvätta kläder och göra en massa annan nytta, till veckan ska jag ju till Umeå för magnetröntgen. Lite slappa blir det också.
Hoppas jag kan börja rida snart. Nu är en av hästarna halt, efter en olyckshändelse under en uteritt, vilket är lätt hänt, man får vara glad att ingen av ryttarna gjorde illa sig. Tycker synd om tjejerna, är aldrig kul när sånt händer, fram för allt när det inte är ens egen häst och man inte riktigt vet vad som gäller eller vad som är rätt eller fel. Nikiel är dock ok, om än lite rund om magen... Hoppas jag hinner ta tag i honom lite innan betet är slut. Han var i VF idag- 15 minutes of fame!

Har lite bilder på telefonen, ska försöka ladda över dem tills imorgon.

Schlafen Sie bitte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: