Semesterregn

2008-08-11 @ 13:17:43

Måndag, första dagen på semestern.. och det regnar. Varför är man inte förvånad?
Magnetröntgen gick bra. Låg fastspänd på mage i ca 30 minuter med högerarmen utsträckt framför mig, med öronproppar  och stora hörlurar.  Låter snyggt va?! Armarna domnade av efter ett tag, men även jag dåsade av lite mot slutet, så det gick ganska bra. Träffade doktorn dagen efter och de kunde inte se några (nya) frakturer eller ligamentskador, vilket ju är bra. Antagligen har jag stukat handleden ordentligt och eftersom jag redan har en skada så kommer det ta tid att läka.
Nu ska jag bara använda handledsstödet när jag gör något speciellt som t ex dammsuger, samt ta det lite lugnt. Tur att jag har semester i 2 v. Rida var helt ok, är bra träning. Ska träna upp högerarmen hos sjukgymnast, något som jag borde ha fått göra redan efter förra vurpan tycker jag, hela armen försvagas ju när man inte kan använda den. Min tanke är att jag även ska komma igång med träningen av resten av kroppen, har ju ett träningsprogram där sen tidigare för ryggen. Inget ont som inte har något gott med sig- hoppas jag.


Hotell Björken i full sol. Bild privat


I lördags hade vi middagsbjudning för S & C, som tack för hjälpen när vi flyttade i våras, bättre sent än aldrig. Lite mer folk trillade in under natten- trevligt var det med lite folk och fest.

Ja, vad mer har hänt? Skots har tydligen en spricka i bogen, så nu har vi en häst för lite inför stundande ridtermin. Men så är det att hålla på med levande ting. Det mesta brukar ordna sig. Hoppas bara att han inte har allt för ont stackaren.. och stackars tjejerna som red- måste kännas hemskt även om det inte var något som det kunde ha gjort något åt.
Nu ska jag kolla posten, diska och deppa lite över vädret....

Håll tillgodo med en inte alltför bra bild från Barcrawlers konsert i Fäviken, samt en från Pirelliuppvisningen på busig ponny som leker tafatt. Bilder privat.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: