Snöstorm och Sol

2008-02-03 @ 11:06:28

Igår åkte vi till Lycksele för att hälsa på E och A. Vädret hade mycket i övrigt att önska måste jag säga, snöstorm och mer eller mindre oplogade vägar. En liten sväng på några affärer, utan att göra några egentliga fynd. Väl hos E och A och deras stora, ljus lägenhet, blev det fika och lite prat innan det var dags för mig och E att byta om till ridkläder. Ut i snön på en härlig tur längs skogsbilvägar och sigar i skogen med 2 busiga hundar i släptåg. Det är så härligt att kunna sträcka ut i full galopp längs en väg och bara njuta!
Gården vi var och red på (och där E rider ständigt och jämt!) heter Tanne Gård, klicka och läs deras blogg!
Där händer det mycket minsann!

Vaknade upp idag till strålande sol och -11! Världen ligger nu nerbäddad i ett mjukt duntäcke av snö. Det har snöat betydligt mindre här än i Lycksele, men gott om det har vi ändå.
Kl 13 ska jag upp på MB och ansiktsmåla barn som varit och badat, kul barnkalas! Sen blir det nog inte mycket mer idag.. diska lite och packa några kartonger.

1/3 har jag inflyttning och det hade ju varit roligt att ha lite möbler som man faktiskt vill ha själv, som passar och inte är ärvda i brist på annat. Tyvärr är ju inte möbler billigt och på blocket hittar jag bara junk. Bokhylla, köksstolar och ett soffbord skulle jag behöva.. samt lite lampor och porslin.. och en mysig fåtölj och läslampa till läshörnan jag tänkt fixa i vardagsrummet, nu när databordet får ett eget rum.
Lampor letar jag för fullt via jobbet, men har inte hittat något jag fallit för sådär direkt. En tur till Ikea med fickan full av pengar skulle inte sitta fel. Men jag får väl hänga fast vid det jag har och köpa det jag saknar helt eftersom.
Har aldrig haft fest, varken inflyttnings- eller födelsedagsfest, så om orken finns blir det lite balluns när vi flyttat klart.

Planen i helgen var en tur ut till stallet, och med det väder som är i dag hade det varit perfekt, men handen gör ont, så det är nog ingen större idé... Undrar när/om det någonsin blir någon ordning på detta elände? Någon som har erfarenhet av komplicerade armbrott?

Dags för lunchförberedelser...
Simma lugnt i snön!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: