Good news, bad news

2008-01-20 @ 15:53:22

Var till Umeå i veckan som för för att kolla min arm för sista gången... trodde jag. Fick se röntgenplåtarna "before and after"..  ingen vacker syn att se "before"-plåtarna, ben huller om buller, men efter så såg själv brotten bra ut.
MIndre bra var dock att ledytorna inte såg släta ut coh att man på plåtarna från sidan hittade något som inte så rikgit ok ut, var och vad var svårt att säga, ev var det  ett mellanrum som inte skulle vara där. Återbesök om ett år. Har även rörelsenedsättning i handleden, så helt återställd blir jag aldrig, men, det kunde ju alltid varit värre.

Umeåresan i övrigt resulterade i gardintyg till nya lägenheten, en kofta samt ett halsband på Guldfund till det facila priset av 29 riksdaler! Tyget var så himla snyggt, skimrande i beige med små, vävda stjärnor.. 59:-/m och 50%  på det, inte illa. Blir nog de snyggaste gardiner jag haft. Nu ska de bara sys också.
Kvällen var tänkt att spenderas på trevlig restaurang och efter det bio, men det spöregnade, så vi fegade ur och käkade på Macidonken ( El Maco- inte gott alls), köpte lite god ost och en flaska vin och kurade ihop oss hemma istället.



Idag hade jag tänkt rida, men efter att ha spenderat 3 timmar med att ta ner julpyntet i stallet och sortera upp det, så var det bara att åka hem igen med ischias. Har bokat tid hos kiropraktorn, men det blir inte förrän skärtorsdag.
Fick förresten ett mail från Irland häromdagen, det var från Darren, osteopaten som jag brukade gå till. Han är jätteduktigt och jag saknar honom verkligen. När vi skulle flytta hem så fick jag ett "lycka till"-kort och skraplotter av honom och hans sambo- jättekul! Nu undrade de hur det var med oss, om resan hem gick bra etc. Nu längtar jag ju ännu mer till Irland, det är så mågna som har hört av sig den här julen. Kommer definitvt att boka in en behandling hos honom eller hans sambo när jag åker över nästa gång.



Sitter och kollar i Borås Tapeters kollektion, ska få omtapetserat i köket samt ett av rummen dit jag flyttar.. har lite beslutsvånda, men det löser sig nog. Nu vill jag bara flytta... det ska bli skönt att komma till ett tystare område, men att packa och bära är inget jag tycker är kul, så helst skulle jag bara vilja snabbspola framåt till mars/april!



Apropå ridning.... har någon tips på sidor med ridövningar? Jag har idétorka. Eller har du kanske egna tips? Nu är jag inte på någon jätteavancerad nivå, men för både min och hästens skull så vore det bra med lite nytt.


image120

Bild: Här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: