Muahahahahahahahahahahahaha

2008-01-12 @ 19:57:42

Ojojojoj... har kollat runt lite på bloggar och haft hejdlöst roligt av olika anledningar. Antingen så har de varit roliga, för att personen som skriver är duktigt och just- rolig. ELLER så har de varit roliga utan att att vara riktigt medvetna om det. Många verkar ha missat det där med rättstavning i skolan.. eller på datorn.. eller bådadera.
Visst, alla kan missat lite så där emellanåt, men vet man med sig att man är kass på att stava så kanske man borde satsa på att skriva allt i Word MED rättstavningskontrollen PÅ. Jag kan stava men har usel tangentbords-sättning, det är mitt stora problem, så jag försöker läsa igenom och hitta allt innan jag postar eller rätta till det värsta efteråt och posta om.
Världsliga problem kan tyckas, men hyfsat rättstavat gör det hela mer lättläst.. och mer förtroendeingivande.
Det värsta är nästan när bloggandet övergår i engelska.. SKRÄMMANDE är det enda jag kan säga.. och rätt kul i sina stunder.
Kan man inte engelska så kanske man bör hålla sig därifrån, det kan lätt bli ”Don't smell the balloons”-engelska. Fast underhållande för oss andra, så man bör kanske vara försiktigt i sin kritik. Ingen är perfekt, det har jag inte sagt, men många har otroligt dålig koll på hur bra eller dåliga de är på engelska.
Efter att ha jobbat i ett företag där man tycker att det är OK att översätta sina internationella sidor med hjälp av en ordbok eller att googla orden, så blir man nog än mer överkänslig och undrar i sitt stilla sinne "hur funkar folk"?. Medelhastighet = mean speed? Ihopskrivningar på engelska, särskrivningar på svenska... t o m min rättstavning tycker att jag ska s ä r s k r i v a. Väldigt spännande.
Att stava rätt är väl inte så noga internt, men är det är saker som ska läsas av många, då är dödsviktigt. Och kan man inte stava internt så lär man inte kunna det externt. Jag ratar de flesta sidor som inte kan stava hyfsat.. köper definitivt inget på en sån sida. Kan de inte stava, hur f-n vet jag att de inte drar mina pengar flera gånger.. eller att de lyckas skicka mina grejor till rätt adress.

Jag är förvånad över hur ytliga många bloggar är.. kläder, vad man ska ha på sig, nästa inköp och ett oändligt konsumerande! I stort sett det enda man ser. .eller hur underbart rosenrött allt är.. skulle i många fall kunna vara en enda människa som sitter på alla bloggar om mode... Same shit different name? Vissa kollar man ju in, för det är fascinerande att läsa och man förvånas lika mycket varje gång, men sen när man går vidare till andra sidor så orkar man inte läsa.. för det är en enda lång upprepning. Vad fyller människorna EGENTLIGEN sitt liv med? Jag  menar mellan dokusåpor, blogg och drömmen om ett perfekt bloggliv?

Jag måste vara HELT UTE....


Högaktningsfullt
Eder Ordpolis


PS: SPANA IN DENNA BLOGG! TOPPENKUL! BUSPROPP DS

Kommentarer
    Postat av: Mita

    Visst är det lite trist med dom som inte ens verkar försöka. Sen ÄR inte alla duktiga på att stava och skriva bra. Men en liten ansträngning vad gäller ett hyfsat språk är väl inte så mycket begärt.

    Postat av: ingela

    jag är också helt ute! tack och lov! Jag känner mej hedrad som blir länkad till! Jag bor inne i samhället. Nensénsv blir nog bra det är ju bra med trähus som man kan spika hål i väggarna i! Jag har bott på datav förut!

    Postat av: Mims

    Jo, att man inte kan stava eller missar lite ibland det är ju som en sak, men man kan ju aldrig bli bättre på det om man inte försöker.. och att sen ge sig på flera språk kanse är något som borde vänta eller föregås av viss research.
    Det blir ju lite jobbigt också att läsa om man knappt förstår vad de menar.
    Själv kämpar jag på med tangentbordssättningen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: