Autumn

2008-07-01 @ 23:23:45

Ellos höstkatalog damp ner i brevlådan idag och den verkar lovande. Art Deco, 20-tal, retro..... murriga färger, lite bohemiskt, stiliga mönster- precis vad jag gillar. Förra sekelskiftet och fram mot 50-talet är min favoritperiod- jugend, art deco, funkis etc.
En snabb bläddring och mina förväntningar är infriade, ska bli spännande att se andra kataloger, jämföra och välja ut vad jag kan köpa.

Hösten är min favoritårstid- färgerna, ljuset, solen och den intensiva värmen som kan bli, lukterna, den friska luften, oväder och storm, svampar och bär, höstmörker, tända ljus, varmatröjor. Vädret som varit och höstkatalogen har tagit fram den känslan som kan infinna sig i slutet på augusti/början på september. Nu är det ett tag kvar och förhoppningsvis får vi många varma, fina dagar, men jag ser verkligen fram emot allt det där. Sen har jag sen semester, 2 veckor i mitten/slutet på augusti, det ska bli skönt.


Just ja, var och röntgade armen, men har inte hört något. Antagligen är det inget, men eftersom jag har så ont så vill jag verkligen kolla upp det. Med lite medikamenter så funkar det, men det är ju dumt belasta armen OM det skulle vara något.
Jag får väl ringa imorgon och kolla. Har varit i Svanabyn, på affären där, idag och blir nog kvar där till och med fredag. Kul med lite omväxling!

Nu är det bäst att släppa in katten och krypa till kojs, börjar 8 imorgon.
God Natt!




Snyggt! Bild: Ellos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: