Mjae

2008-07-19 @ 20:38:56

Hektisk vecka-igen. Livet verkar bestå av jobba-sova och inget mer. I veckan har det varit marknad i Dorotea- rätt mycket folk i tältet utanför butiken, lite mindre i butiken, men kul att det blev en rätt lyckad marknad ändå- eloge till DIF som kämpar på.

I tisdags var jag på lassa i Umeå, han- och plastik. Fick en "akuttid" i fredags, så i måndagskväll var det bara att åka iväg direkt efter jobbet, så jag inte hade någon bokad tid, utan skulle vara där på morgonen så tidigt som möjligt.
Jag är så glad att de tar det på allvar, med det som varit så vill jag inte ta några risker. Efter en kort väntan fick jag träffa en doktor som jag inte varit till förr. Hon undersökte (aj), kollade på röntgenplåtar och konstaterade att det såg rätt rörigt ut, efter armbrottet, men hon kunde inte se någon fraktur- somtur var. Jag har 2 benbitar ute på glid i handen, men de hade inte flyttat så mycket på sig sen sist, så det skulle inte spela så stor roll. Antagligen har jag lyckats stuka illa mig rätt ordentligt i handen och sträckt ett ledband. I och med att jag har ont på flera ställen och mitt armbrott var rätt besvärligt, så ville hon skicka mig på magnetröntgen samt se till att jag fick träffa min ordinarie läkare Isabella. Hon hade hört talas om mig tidigare *s*. Fick ett nytt stöd för handleden och nu väntar jag på tid i Umeå igen....Yeah man. NUS och jag är snart bästa vänner!
Passade natürlich på att gå på stan lite. Efter 2 timmar hade jag spenderat 10 kr på 2 timmars parkering och 15 kr¨på en Big Mac Jr... Underligt. Lite böcker köpta på Kupan var allt som blev.


Torsdag, natten mot fredag, så blev det lite nattjobb för ridklubbens räkning (höll på att skriva nattklubbens-hade kanske varit roligare). Dans på Folkes Hus i Avtaräsk, vi jobbade i serveringen.  Rätt mycket folk och bra stämning-trevligt värre. Bra jobbat av se som arrangerade. Dansen var till Jihås, ett band från Jämtland som jag lite vagt känner till, och jag var väldigt impad. Är inte typen som diggar dansbandsmuxik, men de var roliga, professionella och väldigt omväxlande- allt från Millas Mirakel till BWO! Vissa saker i mer dansbandsstuk, andra mer poppigt, med lite Mora Träsk-mellanspel.
De var värda sina pengar, roligare än Full Tank, måste jag säga.

Nu har jag snart kollat alla kataloger- bara lite av Le Redoute kvar- och det är Ellos som gäller, helt klart. NU gäller det bara att gallra! Att så mycket passar min smak händer inte ofta, så det gäller att passa på. Nu ska mycket gammalt ut!

Till veckan blir det jobb och jobb.. och Fäviken!!! Tjohoooooo. Sen har jag börjat planera Halloween/Housewarmingfest. Vad ska jag ha för tema? Vad ska jag ha för finger foods? Och viktigast av allt, vad ska jag klä ut mig till? Liak bra att börja redan nu!


Bild: Hästsköjaren

Kommentarer
    Postat av: Eva Jönsson

    Hör av dig om du ska ha matchande tema =) till Halloween!!! Men dom kanske kan fixa sandaler till dig där oxå ?? Dom har mycket =)

    Postat av: Maggan

    Jo, det kan de nog... men jag vill inte betala allt själv, så jag hoppas att landstinget använder sig av löplabbet och vill att jag ska ha ett par.. :P



    Jag funderar på ett tema, vi får sätta oss och spåna! Oj nu är det visst halloweenparty på Midsommer Murder!!! Jag har i alla fall pretty much en idé vad jag vill i övrigt med partajandet... finger foods, välkomstdrink... tyvärr är ju folk så otroligt tröga på att klä ut sig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: