Wicklow mountains

2008-07-03 @ 23:21:45

Lite Irlandsminnen igen.... vi har vänner som bor i Wicklow Mountains och när jag letade bilder så trillade jag över en geologisk sida men flera ställen jag varit på. Håll tillgodo i sommarvärmen!



Ben Bulben, Co Sligo. Ska försöka komma ihåg att berätta om det äventyr vi var med om för att se detta berg!



Burren, Co Clare, när vi stannade för att se ut över detta klapperstensfält träffade vi på ett svenskt gäng!



Carlow, Co Carlow. County bredvid Laois. I staden finns en restaurang som har jättegod pizza med mozzarella, parmaskinka, parmesan och ruccolasallad. Härifrån hjälpte vi en svensk tjej att ta sig från en hästgård och hem. Det var ingen trevlig arbetsgivare hon hamnat hos.



Cliffs Of Moher, Co Clare. Insåg just att jag kan Irlands grevskap bättre än Sveriges landskap och län.. och vad som ligger vart! Häftiga klippor med cool utsikt.



The Great Sugar Loaf, Co Wicklow. Wicklow mountains har mycket tjusigt att titta på, inte lågt från Dublin. Hoppas jag snart kan åka dit och hälsa på!

Alla bilderna HÄR

Börjar jobba 8 imorgon, så god natt för mig!

Kommentarer
    Postat av: LîllNéa

    hej!

    ja jag trivs som fisken i vattnet här.. det som jag saknar mest är hästarna... men i oktober kommer jag nog hem... :)

    åh midnatsritt lät härligt... vilka kästar red ni då?

    kram på dig å hälsa dortytown! ge Nikiel å farbror Fjalar en kram från mig

    Postat av: Ida

    Nej men se, nu har jag hittat hit också ;) För ett tag sedan hade du kommenterat ett av mina inlägg på min blogg men jag kunde inte svara för jag hittade inte din adress, men idag när jag var inne på neas, hittade jag den så tänkte att jag skulle skriva en rad eller två.

    Ser fint ut därborta, bilderna :)

    Har du semester eller jobbar du också som jag i sommar?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: