Bloggflytt

2008-06-04 @ 23:02:41

Ja, då var bloggen flyttad, hoppas det kommer att funka bra. Hade hoppats på fler stilmallar, har inte tid och ro att kolla hur man gör en egen, men ack vad jag bedrog mig.
Här kommer i a f murkelbilden som jag lovade:


Bild: Privat

I morse när jag klev upp vid 8-8.30 var det +17,8 c på skuggsidan av huset! Det ska visst bli ännu varmare imorgon, veckans sista arbetsdag. Hoppas värmen håller i sig över helgen.
Nu ikväll, efter jobbet, åkte jag ut till stallet en sväng, hästarna går ute dygnet runt nu. Nikiel följde snällt med in, det är svalare i stallet och ridhuset än ute, och vi gjorde ett pass för att hålla igång, nu när ridlektionerna är slut för terminen.
Trots ett lugnt pass så svettas man ju i värmen ändå och vatten inte Nikiels bästa vän, men med lite hö i krubban lät han sig tvättas lite grann. Det var nog rätt skönt när han väl lät sig svampas.
Väl ute i hagen igen rullade han sig det första han gjorde *jätteskööönt*, mindre ohyra som bits. Det är inte så mycket mygg än, men på gång, så Tellus och Skots kom och lät sig klias.
Gorka har åkt tillbaka till Grällsta, Cudna är på sommarbete och den 17:e åker resten, då blir det tomt i stallet, får se om man får rida något i sommar.
Det är fortfarande runt +18 c, vid kl 23 -helt otroligt.
Imorgon kommer förhoppningsvis karl och katter, det ser jag fram emot!
Sökte ju jobb i Umeå som ansiktsmålare, men har inte hört något, vore ju bra att veta mer än någon dag i förväg, då kan jag ju åka till Umeå och måla och sen åker vi alla tillbaka i min bil, men vi får väl se.

Dags att sova så man orkar jobba imorgon!
Tchüss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: