Lovely Laois

2008-06-16 @ 21:23:42

Kollar med jämna mellanrum av Leinster Express för att se vad som händer i och runt Portlaoise, staden jag bodde i under 3½ år. Det är ingen flashig tidning, men innehåller lokala nyheter, sport, nöjessidor och massor med annonser, allt från bilar och hus till lägenheter och tjänster.
Jag brukade köpa den varje onsdag för att kolla efter boende (när det var aktuellt), vad som var på gång i stan, kollade vimmelbilder (jag kunde ju råka känna igen någon!) samt annonserade om ansiktsmålningen. Att hyra in någon till födelsedagskalas är väldigt vanligt där, clowner, hoppborgar etc.
Det känns lite nostalgiskt att kolla in tidningen och ger mig en chans att hänga med på vad som händer.

Imorgon ska jag lämna in bilen för reparation, hoppas bara jag får tillbaka den innan torsdag kväll, då åker jag nämligen till Umeå, då ansiktsmålningen är på fredag och inte lördag, som det först sas. Som tur är så jobbar jag inte fredag, så det löste sig till det bästa. Om jag har tur så blir det hyfsat väder, och slipper sitta i ett blött tält. Apropå tält så ska jag, förutom färger till målningen, shoppa loss på Jula- kul va´?!!!!




Stol 69 :-, Tält 395 :-, Kyl-box, 12 v, 298 :-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: