Tillbaka till verkligheten?

2008-06-30 @ 22:05:48

Ja, då var Umeå-äventyret över och en hel del vatten har hunnit rinna under broarna sen dess.

Midsommar började i moll och slutade vi dur, d v s började med en skur och slutade med sol. Tur jag hade regnställ och stövlar med. Chict värre! Lyckades ändå bli förkyld. Målade mängder med barn och när det var dags att stänga så ringlade sig fortfarande kön lång.. det var bara till att måla, försök inte avbryta målandet med ett 15-tal barn och föräldrar som köat en längre tid- du blir arkebuserad direkt! Ficken en fast summa för ett visst antal timmar- inte så bra. Nästa gång får det bli en annan lösning. Nåja, barn och föräldrar var i a f nöjda.
Resten av umevistelsen blev rätt ok. Kollade in stan, köpte tältet jag bloggat om (ingen höjdarkvalla och inte följde det med instruktioner heller, kommer kanske hålla en uppsättning om jag har tur).  En kväll satt vi på Bishop Arms uteservering- inte dumt alls.  Blev inga större investeringar- har ingen budget för det, men hittade urcoola benvärmare på ÖB- randiga i olika neonfärger.
Väl hemma igen ville inte ena katten komma in, hon hade varit ute sen dagen efter jag for och det tog ytterligare några dagar innan hon kom in igen, och tvärt emot vad vi trodde var hon som vanligt och ville dessutom ut igen- besynnerlig katt!

I fredagskväll var vi på midnattsritt- startade vi 10.30-11-tiden och red efter vägar och stigar. Tyvärr var hästarna lite ömfotade, men väl i skogen var det inga problem. Vi red upp till en stuga som ägs av några på klubben och avnjöt fika i den sköna sommarkvällen (tillsammans med en massa knott, brännmygg och mygg). Utsikten var fantastisk och stugan otroligt fin- tack för att vi fick ta oss en titt! Vid 03.30 var vi tillbaka- helnöjda med natten, det här måste vi göra om.


Lyckades kliva snett när vi var uppe vid stugan och tog emot mig med höger, och nu är armen rätt så ond. Ska röntga den imorgon. Hoppas den är ok, men det känns INTE bra.
Lördag och söndag spenderade jag i stugan hos föräldrarna, syrran och delar av familjen var uppe. Det grillades lax och dracks vin- väldigt gott och trevligt.
Senaste helgerna har verkligen varit sociala, lite ovanligt för min del. Nu ser jag fram emor återvändardagarna, då hade jag tänkt bjuda in lite folk på inflyttningsfest, eller vad man nu ska kalla det. Är dans på hotellet på kvällen, det blir en bra avslutning på festen.

Foyles War
Sova







Snygg lunchväska från Smarta Saker


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: