I'm baaaaaack

2008-03-12 @ 20:29:47

Ja, efter en lång frånvaro är jag äntligen tillbaka, har flyttat och det har tagit all tid i anspråk när jag inte varit på jobbet. Jobbet är också lite hektiskt, har varit mycket själv i butiken och därmed kämpat på med många saker som jag inte riktigt hunnit med att lära mig innan.

För  snart 2 v sen var jag på 30-årskalas, otroligt roligt! NU vänatr jag bara på att något kul ska hända på hotellet så ska jag ha inflyttningsfest! Eller kanske man ska vänta tills i sommar? Vad säger ni där ute i cyberrymden?

Under min bloggfria period så har jag funderat en del över vad folk vill läsa om på en blogg... Vad är intressant?
Det är ju rätt så många som läser, men få som kommenterar, det som verkar locka på andra sidor är mode och smink, men sånt är ju tradigt i längden.. sen skulle jag aldrig ha råd att shoppa som det verkar göras på andra sidor. Nu efter flytten så känns det dessutom som att allt onödigt är just onödigt.. ett h-e att flytta med en massa extra junk och man använder ju inte så mycket saker och kläder egentligen. Jag har nog mest av varma ylletröjor, ridkläder och sköna kläder som man kan använda både i skog och mark och när man jobbar samt böcker och pysselsaker. Kläder skulle jag gärna ha färre men mer funktionella, men det har jag inte råd med.
Böcker har jag blivit mer restriktiv på, tidigare frossade jag i bokreor, men nu blir det vackra kok- och trädgårdsböcker, lite praktiska svamp- och hästböcker samt lite deckare och skönlitteratur. Jag köper de böcker jag verkligen VILL ha, gärna pocket, resten kan jag låna på biblioteket. När jag åker till Stockholm brukar jag göra en sväng förbi antikvariat, på ständig jakt efter Stieg Trenter-böcker modell äldre (även andra gamla böcker kan komma ifråga), de är i mjuka pärmar, som en pocketbok och ser och känns bra. Du råkar inte ha någon Stieg Trenter liggandes hemma?


Bilder: Agatha

Efter flytten har det bara blivit nyttiga saker, då jag saknade lampor i flera rum. Som tur är jobbar jag ju på en affär somsäljer lampor, så jag har spanat efter några lampor ett bra tag. Det var egentligen kök och vardagsrum som jag hade lampor till, så hall och 2 rum behövde belysning samt några fönsterlampor. Hall och fönster avvaktar jag med men till sovrummet har jag köpt denna lampa från Malmbergs men den finns inte att få tag på längre, köpte nog sista:

image136

I datarummet blev det takpendeln Krakow, som inte finns i Markslöjds sortiment längre. i hallen funderar jag på denna som kommer från samma ställe.
image137


Jaou, det var nog allt från mig för denna gång, nu ska jag lägga mig och läsa lite.



Kommentarer
    Postat av: solve

    Hejsan!

    Tänkte bara tipsa som att du kan tjäna pengar på din blogg! Jag tjänar själv runt 2000 kr per månad på min blogg!

    Klicka på den här sidan för att få veta mer:

    http://www.ifonesverige.se/tavlingar/tjana-pengar-pa-din-blogg/

    ha en trevlig dag!

    Postat av: Allsvenskan 2008

    Kika gärna in min blogg och kommentera.
    Vilket lag är bäst i allsvenskan?
    http://fotbollsallsvenskan08.blogg.se

    Ha en bra kväll! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: