Grattis till mig...

2008-05-11 @ 20:17:28

Har just kommit hem efter att ha gjort proven för Grönt Kort. Det praktiska provet innebar att visa häst vid hand, lasta i och ur en häst(vi hjälptes åt) samt att ta på och av hästens täcke på ett korrekt och säkert sätt. Det teoretiska innebär flervalsfrågor som ibland har ett svar, ibland flera. Hittade de flesta och verkar ha klarat mig. Man får ha ca 6-7 fel vad jag vet. Skönt att det är gjort, nu räcker kortet i resten av mitt liv. Skulle jag någon gång hamna på en tävling vill jag nog ändå ha med mig folk som varit med ett tag... det är en del att hålla reda på.

Kollade murkelläget, det verkar bli en jättebra säsong, lite mer värme och det kommer att explodera! Hitttade några, men var på för unga kalhyggen. Det lovar dock gott inför restan av våren, som förresten lagt en isande vind över inlandet idag.

En mindre roliga händelse idag var en villabrand i en by utanför Dorotea,  med en person innebränd.....Tur att det inte spred sig till närliggande hus.

Imorgon skulle jag vara ledig, men kommer att jobba, allt extrajobb är bra.. CSN äter ju upp alla pengar och lite till.

image148
Bild: HÄR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: