Öltopplistan

2008-05-16 @ 22:00:37

Jag har alltid gillat öl, gärna mörkt, och tänkte att den 10-i-topp-lista vore på sin plats. Efter 3½ år i Irland så har jag hunnit prova lite allt möjligt, och systembolaget i Sverige har ju ett jättebra utbud. Det är inte alkoholhalten jag är ute efter, det går lika bra med lättöl, utan det är smaken...
So, here it comes!

  1. Smithwicks (finns tyvärr inte i Irland Sverige skulle det ju vara)
  2. Guinness (gärna med en skvätt svartvinbärssaft )
  3. St. Peters Cream Stout
  4. Youngs Double Chocolate Stout
  5. Innis & Gunn (eklagrat!)
  6. Fullers Discovery
  7. Kilkenny
  8. Bishops Finger
  9. Primátor
  10. Carneiges Porter
Tapp eller flaska, burk går helst bort. De är inte strikt rangordnade och jag har säkert glömt bort något gott öl.

Någon som har tips på gott öl? Lista gärna!

Nu ska jag vänta ut SVT24 och se om deras nya deckarserie är något vidares.. annars blir det sängen, för jag jobbar imorgon.

Guten Nacht och Slainté!

image157

Kommentarer
    Postat av: Marita

    Kilkennyn är inte så dum. Gillar också mörkt öl.

    Postat av: Maggan

    Rött öl och stout är inte dumt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: