Smyckestillverkning

2008-05-18 @ 21:18:07

Har roat mig under 2 kvällar med att göra halsband och ett handväskssmycke som kom med posten i fredags. Jag nappade på ett erbjudande som finns på http://www.gratisshop.se/?ref=1029097  från Skaparklubben. För 58 kr inkl frakt fick jag verktyg, materiel till 1 armband, 3 halsband och ett handväskssmycke, inte illa. Allt från Panduro Hobby. Har 2 st halsband kvar, sen är det slut. Måste hämta mina pärlgrejor hos föräldrarna, så jag kan göra mer smycken!
 
Det finns massor av erbjudanden på den sidan, när man samlat poäng kan man handla på sidan.

Idag var det städdag på stallet.. vi var 3 som krattade och 4 som röjde- klent måste jag säga. Vädret var i a f bra, men jag hade fixat varmkorv och fika till alla som skulle komma, så gick det med det. Typiskt föreningslivet! Alla vill att något händer, men ingen vill göra det. Förra helgen var det höbärning, nästa helg är det Hästdag på Sörgården, d v s ridklubben visar upp sig i Dorotea, man kan prova på att rida, köpa fika, det är ansiktsmålning, hästskokastning, uppvisning m m. Helgen efter det är det kurs med Lena på stallet och helgen efter det, i samband med Svenska Flaggans dag, var det tänkt att vi skulle ha ridläger, men nu kan så få hjälpa till, så det blir inget förrän till hösten, som det verkar. Det känns som att  jga bor på klubben just nu, och lägger ner massor med pengar på bensin för att köra dit, men snart är terminen slut och då lugnar det ner sig. Vet inte om jag kommer att rida i höst, det är så mkt runtomking och jag har egentligen inte råd, men suget finns ju där ändå.

Nada på tv:n.. har sovit i e m, känner mig krasslig, så jag tror jag återgår till att sova..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: