Försvinnande

2008-11-22 @ 11:24:15

lite inspiration att blogga. Jag måste multitaska för att funka, så nu när jag inte har en bärbar dator så jag kan sitta framför tv:n och blogga etc, så blir det inte av helt enkelt. Gör det mest nödvändiga bara, sen får det vara.

Halloween avlöpte lugnt och sansat... trots runt 20 pers halvtimmen innan vi skulle på hotellet, så var det väldigt lite att städa dagen efter, inte mycket spill, mest bara flaskor och muggar att städa bort. Det blev väl så knökafullt så folk kunde inte röra sig så mycket. Hotellet var fullpackat som vanligt- roligt att så många sökt sig ut. Jag gick som vampyr, med tänder i cernitlera fastlimmade med superlim- funkar alldeles ypperligt, hyfsat snygg cape och hellång klänning i sammet samt mina New Rock-kor, inköpta i Irland för 10 euro!
Dagen efter så vardagsrummet mer ut som en biosalong eller "hela havet stormar" ... fullpackat med stolar.

Nu drar det ihop sig mot advent och julhandel- mycket att göra på jobbet, men roligt. Halloween och jul är bästa högtiderna! I helgen börjar jag nog med adventspyntandet- det lilla som blir. Är ledig t o m tisdag mitt på dagen, så man få passa på. Jag och mamma sydde nya gardiner förrförra helgen.. ser INTE bra ut upphängda, svårt tyg att sy i och måste kapa dem lite. Jag hoppas verkligen  att de blir bättre då, men de får duga i vilket fall som.

Nu ska jag kolla in La Redoute, är frusen som få, känner mig som ett kylskåp konstant, så lite fler ylletröjor behövs (går ju med dem varje dag, så jag nöter ut dem rätt så fort).
Eftermiddagen spenderas med en tripp till mormor, var längesen, så man får nästan skämmas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: