Mushrooms

2008-09-05 @ 22:05:55

Senaste svampjakten resulterade i följande:
  • Karl Johansvamp- rensade fyllde de en 10 l kastrull!!
  • Citronvaxing
  • Taggsvamp
  • Strävsoppar
  • Smörsoppar- finns det tonvis av, och i fint skick

Av någon anledning så växer det väldigt lite svamp i skogen, det mesta hittar jag efter dikeskanter och på ängar. Så här mycket citronvaxing har jag inte hittat något år tidigare, får se om det blir samma mängd av sotvaxing. Dåligt med fårtickor än så länge, har bara hittat 2 st, i övrigt brödticka.
Mitt stora dilemma stavas K-R-E-M-L-O-R. Jag tycker att alla smakar pepprigt. Att ha fel på smaksinnet och INTE kunna känn pepprigheten är en sak, ca 10% av befolkningen har det problemet, men tvärtom?

På söndag är det dags för lite mushroomhunting igen- med mina holländska vänner.

Citronvaxing

Bild HÄR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: