Drac's back

2009-04-10 @ 14:12:42

Äntligen har jag kommit mig för att byta modemet. Skönt att kunna internäta lite, även om jag måste säga att jag verkligen inte har något större beroende! Det finns mycket annat att roa sig med, har börjat läsa om Stieg Larsson (höll på att skriva Stieg Trenter- inte riktigt samma sak), lägger mig vid 20-21-tiden då jag är konstant trött och då blir det en lässtund innan sovandet.
Solen har idag bestämt sig för ett besök hos oss, vilket känns skönt, balkongdörren är öppen och jag hoppas jag hinner ut med en kopp kaffe , eller, ännu hellre om jag haft mjölk hemma, en kopp hemmagjord, varm choklad, med farinsocker, vaniljstång och minimarshmallows!
Har haft en lång, dyster period som aldrig verkar ta slut, lite sol känns bra, men ännu bättre vore en mer permanent solinstallation. På nyår var det någon som sa att det här året måste bli "mitt", efter år av elände, måste det vända. Jag hoppades och trodde, men det verkar som att livet har bestömt sig för att det som inte dödar, det härdar. Restskatt, fortkörningsböter  på 2000 kr (jag brukar alltid hålla 50 och 70, missade i 10 s och då stod de där...) CSN som fortsätter bråka, bilen som måste lagas och besiktas.... det verkar aldrig ta slut. Men, det är som de säger, det är bara att bryta ihop, resa sig upp igen, borsta av sig och fortsätta. En släng av vårdepression kanske? För på något sätt överlever man ju.

Tänkt försöka mig på en youtubevideo, har aldrig provat lägga in sånt förr, men lite uppiggnign efter mitt meltdown kan behövas. Det är en snygg video med Rammstein- Moscow. Det är tydligen inte någon i Tatu som sjunger med, utan en annan rysk tjej, får se om det funkar. Har för mig jag sett en ännu snyggare video, en mix tror jag av en rammstein och tatulåt, men hittar den inte. Håll tillgodo!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: