Grått är flott

2009-04-16 @ 13:55:29

Fast inte när det kommer till väder.... Det har varit en hektisk påsk, trots frånvaron av besök.
Bröllopsmottagningen var hektisk men roligt, kom hem 03.30.. Jobbade dagen efter 12-17.
Spenderade resten av söndagen samt måndagen hos föräldrarna med fönsterputsning och vedbärning. Lite tråkigt att det fantastiska vädret inte ville visa sig under måndagen, men trots en enorm trötthet lyckades jag hålla mig kvar på en stol utanför vedboden och lapa molninbakt sol i 20 minuter. Det är så skönt att åka till stugan- man är ute mer, rör sig mer och det känns så lugnt. Nu krävde kroppen sin sömn, men lite nytta och nöje blev det i alla fall. Började se "Beyond River Cottage" med min favorit Hugh Fernley Whittingstall.. Man blir imponerad av att se det jobb de lagt ner på att vara självförsörjande. Och sugen. Trots allt jobb. Jag måste försöka få tag på boken Self-sufficiency...




I  alla fall så är både böcker och TV-serierna med Hugh väldigt bra! Kolla in hemsidan, där finns tips, recept, kurser, böcker, DVD m m.

 

Själv är jag sugen på en svampplockningskurs i Dorset....


Oj, dags att gå till jobbet, sen blir det ridning, liksom imorgon och på lördag- jippii!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: