Dagen D

2009-08-30 @ 09:52:07

Ja, då var det äntligen dags för svampplockardagen D. Det är perfekt väder- uppehåll, mulet och igår blåste det en del, så det borde inte vara så blött i skogen heller. Får se vad vi hittar för läckerbitar!

Jag är väldigt glad över att dimman och den värsta daggen uteblivit, det har ju varit så hög luftfuktighet i veckan (84% i fredags). Kankse slipper jag använda stövlarna- jag har så svårt att hitta stövlar jag kommer i, det är samma med ridstövlar, jag får dem till vristen, sen är kört. Har ett par graninge ridstövlar som Å hjälpt mig med, men mina vanliga stövlar funkar med nöd.

Dags plocka ihop korg och kniv, snart dags att åka!

 

Ståtlig Karl Johan. Bild: privat

 

Kommentarer
    Postat av: Therese - Lurans blogg

    TUSEN TACK för en kanon dag, det var verkligen både trevligt och lärorikt! :-)

    Postat av: Linda

    Hmf, jag missade att ni skulle ut då. Trodde inte att det blev ngt eftersom jag inget hade hört. Jaja får väl knapra på svampinjoner istället ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: