Härliga Svamptider, Strålande Svamptider

2009-08-17 @ 17:40:57

Trots allt jobbande har jag hunnit med lite svampplockning! Förra lördagen var jag ju på bäckmete- rofylld avslappning i skogen med några firrar med sig hem. Efter bäcken växte det mängder med blodriskor, tyvärr är nog de flesta maskätna, och jag var ju trots allt där för att fiska..... så jag var duktig och höll mig från att plocka svampen jag såg.

Tidigare i veckan, på väg från jobbet, anade jag något vitt i skogen, stannade och klättrade upp för slänten- japp, jag såg rätt- FÅRTICKOR! Ju mer jag plockade, desto fler hittade jag. Fick till slut ge mig efter att ha plockat allt jag kunde hålla kvar i tröjan. En citronvaxing och lite röksvamp blev det också. Dit måste jag absolut åka tillbaka snart. Om inte annat får jag väl förlägga svampexursionen dit.

I lördags så var det dags för betonggjutning hos K. Roligt som bara den! Jag hoppas idén med pepparkakshuset går i lås, det skulle vara roligt. Ju mer man gjuter desto fler ideér får man, nu i vinter blir det till att spåna, köpa gjutformar och dekorationer på reor och loppis, bygga formar och drömma sig bort till nästa sommar! 

Jag gillar skarpt fjärilen som är gjord i en silikonform, men min absoluta favvo är nog adventskjusstaken för värmeljus med döskallar på sidorna!!!! Betongen ska bara få bränna lite till så kommer det bilder.

Efter betonggjutningen så kände jag mig för första gången på väääldigt länge totalt avslappnad och så lätt i benen att jag gav mig ut på en promenad i det otroligt fina kvällsvädret.. mer om detta i nästa inlägg, nu är det dags att gå till tvättstugan!

 

Bild: Privat

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: