Håhåjaja

2009-12-07 @ 09:32:30

..det går dåligt med mitt bloggande. Det är bara att inse att jag behöver en laptop om det ska bli av, då jag måste multitaska för att få något gjort. Titta på tv, surfa, kolla i en tidning- samtidigt.

Vad har hänt sen sist då? Jobbar och jobbar- skyltsöndagen är en rolig helg att jobba på, skylta är ju så himla roligt. Det är rätt hektiskt just nu med julbelysning, juklappar och paketinslagning. Min lediga helg som just varit bestod mest i att försöka få lite julstämning här hemma. Jag älskar julen, vill gärna ha lite juligt med gardiner (typ enda gången nästan jag byter), ljusstakar, lite pynt och så småningom en gran. Tyvärr brukar jag aldrig hinna så långt numer... gardiner och ljusstakar, men sen är julen över innan jag hinner något mer. Jättetrist. I år har jag inte ens fått fram adventsstaken.

Så går det när man är konstant trött och bara vill sova. Funderade på att köpa juliga påslakan, det är ju ändå där jag tillbringar mest tid känns det som! Huvudvärken har i alla fal gett med sig- efter ytterligare ett samtal med ytterligare en doktor (jag är uppe i  6 eller 7 olika  läkare för 2 olika saker). Migrän- så var det med det. Fick Sumatriptan Bluefish, aldrig hört talas om den förr. Blev lite konstig av den, men borta är huvudvärken efter en tablett! Tänk om det fanns något mot tröttgheten också.

Igår bakade vi lite tunnbröd och för andra året i rad (på dagen!) hade vi "kurs" för holländare. Ifjol var det Elske och Bauke, i år var även de med, tillsammans med Tessa och Louis. De var jätteduktiga allihopa! Idag hade jag tänkt "pigga upp" mig med en tur till Östersund, men det är bara att inse att jag på min höjd tar mig till Strömsund, eller kanske Lycksele... Varför måste allt klumpa ihop sig på samma månad? Bilförsäkring, båda telefonerna, restskatten etc. Så nu kom jag liksom av mig. Har en massa att göra här hemma, om jag bara orkade, så jag får se vad det blir för något idag. Något blir det, men jag ska ta en funderare över en kopp kaffe och nybakat tunnbröd.

 

Halka runt försiktigt idag!

Drömmer mig bort mot tider som varit! Bild privat.

 

Kommentarer
    Postat av: Sockenvägens Söta

    Fasiken Maggan, VILA du jobbar ju å står i som en galning, så tillåt dig softa!!! Dock bra att du får bukt och kollar upp huvudvärk/trötthet...

    Här på Sockenvägen står dörrn alltid på glönt bara att ramla in på en upppiggande kopp kaffe vid tillfälle när tid och ork finns, innan sommaren ska det väl iaf hinnas skrattar Sköt nu om dig så ska jag ta å släcka ner huset å ta mig lite sömn så jag orkar mogondagens bravader... Sjärnan var förresten super! Tur att ni tog hem dem, kanon! Och en julros måste jag bara jaga tag i, såg i övik idag men blev lat på att dra omkring på den i timmar, så jag sätter hoppet till blomster! Ha det gott!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: