Veckan som gått...

2009-12-15 @ 09:10:33

... fullspäckat som vanligt på jobbet. Julruschen har kommit igång och det blir många paketinslagningar under dagen, vilket jag tycker är jätteroligt, skulle gärna gå en kurs i det.

Helgen var lugn, måndagen åkte jag till Strömsund, blev inget Östersund, för dålig budget för det. Skönt att bara strosa runt lite. Hittade en jättefin lykta till min balkong på Dollar, rätt storlek och stuk, har letat länge efter en jag verkligen ville ha.

Fyndade en bok på Röda Korset för 5 kr!! Samlar på kokböcker och denna var inte dum, många enkla och billiga recept. Svängde förbi tygaffären- himmel vad många fina julgardiner hon hade! Lite dyrare kanske (?), men mycket bättre kvalitet och snyggare än det man annars hittar i kataloger (inte alltid så billigt det heller) och på Dollar (där får man verkligen vad man betalar för!), skulle gissa att priserna på tygaffären ligger lika som på andra vanliga tygaffärer, men man jämför gärna med där man handlat tidigare, vilket ju är som att jämföra äpplen och päron. Några stämpeldynor på lek och papper och sen min favoritjultidning på bokaffären (som har ett enormt sortiment av både böcker och tidningar!).

 

 

Pappa har åkta på bältros i ansiktet- inte att leka med- så jag åkte förbi och bar in lite ved och sandade när jag var på väg hem från Strömsund.
Har inte hunnit jula så mycket hemma, men jag läser tidningarna jag har och myser med en kopp kaffe eller ett glas portvin. En bekant tittade in på affären igår, vi pratade lite om umgänge och sånt, har ju ett väldigt begränsat sådant, jag skulle önska det fanns en "herrklubb" fast för alla med bibliotek, sköna fåtöljer, tidningar att läsa, spel att spela (brädspel natürlich) och möjlighet att ta ett glas om man ville. Antingen för sig själv eller i sällskap. Skulle passa mig perfekt! Saknar lite mer kulturellt umgänge, universitetssnack och sånt. Men jag har ju ingen energi i all fall, så det var väl sak samma.

Mina kalciumprover var bra, skönt att höra, däremot så domnar hela kroppen av och jag har myror överallt, inklusive ansikte och huvud- inte trevligt. Men det var till att vänta till efter helgerna, d v s till nästa år antar jag, om det inte gick över... Hmm, vi får se. Migränmedicinen var i a f toppen, en tablett och sen borta.

I fredags blev det lite Ida-ridning- kul, men sista gången på Cudna som är såld, som tur är blir hon kvar på stallet!

Nu är det dags att åka på jobbet, hoppas att vi får lite kolsyrepatroner och bokstäver idag!

 

Allt gott, ta det lugnt i snön, det är både halt och mycket snörök.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: